Britové objevují Brno jako ideální místo pro rozlučky se svobodou
1. 1. 2011 – 6:34 | Cestování | red | Diskuze:

Britové začínají objevovat Brno jako příhodné místo pro své divoké rozlučky se svobodou.
Dříve byla v Česku hlavním místem předsvatebních oslav britských mužů, kteří si chtějí naplno užít poslední dny "svobody", Praha. Nyní například server journalism.co.uk, britská agentura Maximise nebo britská cestovní kancelář Vamos Travel doporučují Britům Brno, které je prý ještě turismem "nezkažené" a levnější než Praha.
Pobyty jsou většinou "šité na míru" na víkend a mladí Britové si mohou zaplatit třeba balíček, který obsahuje střelbu na cvičné terče a návštěvu "nejlepších hospod a barů ve městě". Balíček včetně dvou nocí v hotelu lze u agentury Maximise, která zařizuje párty na míru v Británii i v zahraničí, pořídit za zhruba 130 liber (3900 korun).
Zbraně a noční kluby
Komu nestačí střelba na cvičné terče, může si prý zaplatit divočejší variantu - střelbu z pěti druhů ostře nabitých zbraní a následující párty v nočním klubu. To lze pořídit za zhruba 200 liber (6000 korun). V nabídce jsou také balíčky s možností zajezdit si v motokárách nebo večeře se striptérkou.
Podobné možnosti nabízí i cestovní agentura Vamos Travel. Podle jejích internetových stránek je "Brno druhým největším městem Česka a leží v něm druhá největší univerzita Česka, takže si umíte představit množství žen v barech, které čekají na naše nadšené rozlučkáře se svobodou".
Zájem je vrtkavý
Podle Zuzany Vojtové z Centrály cestovního ruchu Jižní Moravy je zájem o pořádání podobných výletů vrtkavý a mění se. "Jednou je móda jezdit do Prahy, jednou do Brna," dodala.
Do Brna přijede ročně kolem půl milionu návštěvníků. Město si na nalákání turistů v příštích pěti letech nechalo vypracovat speciální program rozvoje cestovního ruchu. Podle něj má město lákat turisty na funkcionalistické památky, kulturní akce, kongresovou turistiku a vědu a výzkum. Podle společnosti DRING Consulting, která projekt zpracovala, budou prioritou pro nadcházející období produktové balíčky zaměřené na jednotlivé cílové skupiny návštěvníků. Dosavadní výzkumy zatím údajně ukázaly, že především v oblasti marketingu a propagace město za jinými v tuzemsku zaostávalo.