Invia zvýšila prodej zájezdů o osm procent. Vede Itálie a Turecko
7. 7. 2011 – 19:09 | Do světa | Danica Klein | Diskuze:

Prodej dovolených v prvním pololetí letošního roku roste. Největší tuzemská cestovní agentura Invia.cz za první letošní půlrok prodala celkem 50.882 zájezdů, což představuje osmiprocentní meziroční nárůst. Nejprodávanějšími zájezdy v letošním roce jsou dovolené v Itálii a Turecku.
"Lidé jsou letos více ochotni cestovat, což potvrzuje zvýšený prodej zájezdů. Navíc zákazníci v letošním roce kladou zvýšený důraz na kvalitu služeb. Například více než loni vyhledávají kvalitnější hotely," uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz. Proti loňskému roku například klesá poptávka po dvouhvězdičkových hotelech, které Čechům prý už nevyhovují.
All inclusive vede
Největší nárůst zájmu z hlediska destinací agentura zaznamenala u Itálie a Turecka, které z předních příček pomyslného žebříčku vytlačily tradičně velice silný Egypt. První příčku v počtu prodaných zájezdů si přesto udrželo Řecko.
Poměr zákazníků využívajících leteckou dopravu proti loňsku vzrostl o dvě procenta na 64 procent. Obliba klesla naopak u autobusové dopravy. Co se týká stravování, lidé nejčastěji volili pobyty all inclusive, a to v 39 procentech případů. Dalších 26 procent prodaných zájezdů agentura prodala s polopenzí a třetí nejpočetnější skupinou s 20 procenty se staly zájezdy beze stravy.
Lidé podle Tůmy letos nejčastěji odjížděli na pobytové zájezdy. Dovolenou u moře strávilo téměř 82 procent zákazníků agentury, na čistě poznávací zájezd odjelo osm procent a pět procent klientů si zakoupilo lyžařský zájezd. Průměrná cena zájezdů prodaných agenturou v prvním pololetí dosáhla 12.320 korun.