Novým trendem v cestovním ruchu jsou programy šité na míru
23. 5. 2010 – 7:14 | Cestování | red | Diskuze:

Novým trendem v cestovním ruchu je růst poptávky po speciálních produktech šitých na míru určité skupině turistů.
Česko k tomu má dostatek podmínek, programy ale neumí nabídnout zážitkovým nebo adrenalinovým způsobem. Na dnešní mezinárodní konferenci o rozvoji turismu v zemích takzvané visegrádské čtyřky to řekl poradce v cestovním ruchu Petr Kratochvíl. Konference je jednou z prvních akcí, které Kutná Hora pořádá v rámci 15. výročí zápisu města na listinu světového kulturního a přírodního dědictví UNESCO.
"Česko musí změnit popisný způsob prezentace na formu reklamní, nebát se pustit do toho emoce a překonat konzervativnost, usedlost a vážnost," dodal Kratochvíl. Propagace podle něj musí turisty nadchnout tak, aby přijeli.
Platí to podle něj i pro památky zapsané na seznam kulturního dědictví UNESCO, kterých je v Česku 12 včetně Kutné Hory. "Ani památky UNESCO nemusí být vážné, nemusí se v nich ztratit humor, nadsázka a život," dodal Kratochvíl.
Mezi několika příklady zážitkové turistiky uvedl mimo jiné i kutnohorskou historickou slavnost Královské stříbření. Na podobné akce je ale podle něj třeba pozvat i zástupce samospráv, cestovních kanceláří, sportovních klubů a kulturních spolků z partnerských měst. "Pozvat známého je pětkrát až osmkrát levnější než získat úplně neznámého klienta," uvedl Kratochvíl.
Na speciální programy pro turisty sází i Budapešť. Architekt Ákos Capdebo z budapešťského magistrátu uvedl, že nabízejí tematicky zaměřené prohlídky, například na kostely, lázně, podzemí města, ale také na novou architekturu.
V rámci konference se partnerská města představují obyvatelům a návštěvníkům Kutné Hory. Na Palackého náměstí mohou zájemci získat informace u propagačních stánků maďarského Egeru, slovenské Kremnice, polských Tarnowskich Gór a ukrajinského Kamence Podolského. Ochutnat zde mohou maďarská vína a místní restaurace také nabízejí speciality kuchyní zúčastněných měst.