Praha dá opět 50 milionů na přilákání turistů
12. 5. 2010 – 8:03 | Cestování | red | Diskuze:

Praha dá opět 50 milionů na reklamu, která má přilákat do české metropole zahraniční turisty. Novinářům to řekl radní pro oblast kultury Ondřej Pecha (ODS). Peníze dá hlavní město na reklamu v televizi, na internetu nebo v magazínech leteckých společností. Podobnou kampaň magistrát připravil i loni.
"Naším cílem je přilákat zahraniční turisty a investory na bezkonkurenční prostředí, jež Praha nabízí," uvedl Pecha. Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) loni do Prahy přijelo o 5,3 procent méně turistů než předešlý rok. Zatímco těch zahraničních ubylo, počet domácích rekreantů se naopak mírně zvýšil. "Je nutné turistický ruch podpořit všemi všemi možnými, dostupnými, známými prostředky, které jsme schopni vymyslet," dodal Pecha.
Praha si zaplatí reklamní kampaň na Eurosportu, Markíze a na čínském Travel Channel, dále pak venkovní plakáty v Itálii, Německu, Francii, Španělsku, Velké Británii a Číně. Peníze dá i na propagaci na internetu a v magazínech leteckých společností, jako je British Airways, Lufthansa, Delta Air Lines nebo Shanghai Airlines.
"Částka je zhruba stejná jako loni. Je navržená poradním sborem expertů," řekl Pecha.
Podle dnes zveřejněných informací ČSÚ si Prahu od ledna do března prohlédlo o 4,7 procenta více turistů než v loňském prvním čtvrtletí. Alespoň jednu noc tak v pražských hotelích a penzionech strávilo 785.037 lidí.