Pražské cyklotrasy by se měly za deset let zdvojnásobit
27. 10. 2010 – 6:02 | Cestování | red | Diskuze:

Pražské cyklotrasy by se měly za deset let více než zdvojnásobit. Délka cyklostezek by měla přibývat každoročně minimálně o deset kilometrů. Počítá s tím koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Praze, kterou dnes přijali radní hlavního města. Novináře s ní seznámil Pavel Polák, předseda komise městské rady pro cyklistickou dopravu.
V současné době je v Praze necelých 450 kilometrů značených cyklotras. Tedy cest, na kterých je pro cyklisty připraveno značení, ale které často vedou po silnicích. Podle koncepce by jich do roku 2020 mělo být asi o 550 kilometrů více.
Stoupnout by měl i počet cyklostezek, kterých je nyní asi 200 kilometrů. Ty jsou určeny pouze pro cyklisty nebo bruslaře. Polák podotkl, že finančně nenáročné stezky již byly vybudovány. Nyní bude město muset stavět cyklostezky, které budou výrazně dražší. Jako příklad uvedl cestu pro cyklisty ve Vysočanech, která stála kvůli několika mostům asi 140 milionů korun.
Polák by také chtěl zvýšit počet Pražanů, kteří cyklostezky využívají, a to ze současných 2,6 procenta na sedm procent.
Stav cyklotras se zlepšuje
Podle Poláka se současnému vedení radnice podařilo stav cyklodopravy v hlavním městě zlepšit. "Ať bylo dobré, nebo špatné, v tomto bylo dobré," poznamenal o politickém vedení. "Stav pražské cyklodopravy ale ještě není takový, jaký by měl být," dodal.
S tím souhlasí například zástupci sdružení Oživení. Ti v září představili průzkum, který mapoval největší překážky omezující cyklodopravu v centru města. Mezi nimi je například chybějící trasa na Smetanově nábřeží. Pokud by se bariéry povedlo odstranit, kolo by prý v centru Prahy použilo třikrát více lidí.
Dnes představený magistrátní koncept je rámcový a jeho úkolem je překonat období, kdy se mění politická reprezentace města. Má také případně posloužit jako vodítko pro nového koordinátora pražské cyklodopravy, kdyby musel Polák ve své funkci skončit.