Dnes je středa 30. dubna 2025., Svátek má Blahoslav
Počasí dnes 21°C Polojasno

Technologické novinky sráží prodej klasických map o 20 až 30 procent

19. 1. 2013 – 19:31 | Zajímavosti | Sebastian Kantor | Diskuze:

Technologické novinky sráží prodej klasických map o 20 až 30 procent
zdroj: tisková zpráva

Novinky v oblasti komunikačních technologií sráží prodej klasických map. Ředitelka Kartografie Praha Milada Svobodová pokles odhaduje o 20 až 30 procent. Řekla to na veletrzích cestovního ruchu Go a Regiontour.

"Obecně je poptávka po mapách velká. Ale tím, že je možnost jakékoli mapy stáhnout z internetu, pro vydavatele neradostná. Pokles prodeje map papírových tak činí dvacet až třicet procent," uvedla Svobodová. 

Podle ní se stále ještě prodávají automapy a autoatlasy, protože většina uživatelů automobilových navigací zjistila, že se bez tištěného autoatlasu neobejdou. "Podle mne se jedná o dva různé produkty, které se budou prodávat a fungovat nezávisle na sobě," uvedla Svobodová. Na odbyt jdou také tištěné mapy velkých měst, například Prahy. 

Tahákem pro lidi jsou podle ní také tematické mapy České republiky, kde oceňují především přehlednost, názornost a dobrou cenu. "Turisté budou jistě ještě dlouho používat turistické mapy papírové, i když si řada z nich pořídí GPS přístroj," dodala Svobodová. 

Nových aplikací využívá také občanské sdružení Taggmanager.cz, které provozuje web dohaje.cz. Pomocí kódů, takzvaných taggů, které jsou na cestách v krajině si lidé mohou do svého mobilu stáhnout informace o krajině a další zajímavosti. 

V ČR je takto vyznačených 224 stezek a 3300 zastavení. "Mezi nejvíce navštěvované stezky patří významná místa Jižních Čech nebo cesta Dědictví Jablunkova," řekla Leona Kupčíková, která má projekt na starosti.

Předchozí článek

Síla japonského křenu omráčí Vaše chutě. Seznamte se s wasabi!

Následující článek

Zaorálka rozzuřily noviny. Mluví o Hradu a vazbách na organizovaný zločin