Dnes je sobota 29. března 2025., Svátek má Taťána
Počasí dnes 13°C Občasný déšť

Madrid cílí na bohatší turisty s chutí utrácet, v centru rostou pětihvězdičkové hotely

Madrid cílí na bohatší turisty s chutí utrácet, v centru rostou pětihvězdičkové hotely
Ilustrační snímek | zdroj: Profimedia

Hlavní město Španělska chce konkurovat v luxusním cestovnímu ruchu a vsadilo na pětihvězdičkové hotely. Snaží se tak napravit svou reputaci v tomto segmentu a přilákat více bohatších turistů za zahraničí s chutí utrácet za blahobyt.

Madrid je oblíbenou turistickou destinací díky bohaté kultuře a nočnímu životu, lahodnému jídlu a osobité atmosféře. Zaostával však v luxusu. V tomto segmentu se v poslední době snaží španělská metropole svou reputaci napravit.

Město je oproti minulosti čistší a bezpečnější, což je základ pro spokojenost místních obyvatel i zahraničních turistů. Na silnicích přibylo strážníků, chodníky jsou širší, vznikly nové pěší zóny. Najdete zde rovněž spoustu parků, a hlavně vyhlášených galerií a muzeí. Aby však mohl Madrid konkurovat evropským destinacím v oblasti luxusu včele s Paříží, Londýnem a Milánem, rozšiřuje počet pětihvězdičkových hotelů.

Ve městě má vyrůst 33 nových hotelů, z nichž se polovina bude pohybovat v luxusním segmentu, píše agentura Reuters. Metropole bude do konce letošního roku lákat turisty celkem 2 700 luxusními hotelovými pokoji.

Poblíž náměstí Puerta del Sol otevřela svůj luxusní hotel například společnost se sídlem v Torontu The Four Seasons Hotels. Náleží ke komplexu o rozloze 1500 metrů čtverečních, který zahrnuje nákupní centrum s luxusními značkami.

Americká firma Marriott International po renovacích zahájených během pandemie opět otevřela svůj palác Santo Mauro. Pětihvězdičkové hotely se však objevují po celém centru španělského velkoměsta.

Další odvětví se přizpůsobují

„Vybrali jsme si Madrid, neboť byl léta v luxusním segmentu málo zastoupen,“ vysvětlil viceprezident Marriott pro jižní Evropu Richard Brekelmans a neopomenul zmínit velké množství divadel a restaurací.

I nových luxusních restaurací v centru přibývá a španělské aerolinky rozšiřují lety do Spojených států a Latinské Ameriky. V dubnu podle oficiálních údajů navštívilo Španělsko oproti roku 2019 o 25 procent amerických turistů více. Přibylo i návštěvníků z Asie.

A naopak čínští dopravci rozšiřují lety do Madridu. Společnost Air China například zvýšila počet letů do španělské metropole z jednoho letu týdně na čtyři. Aerolinky China Eastern zvýší počet letů tento měsíc na pět týdně.

Rozšiřující se segment luxusu v madridském cestovním ruchu navíc nabízí nové pracovní příležitosti a podporuje celkovou zaměstnanost, která tam vzrostla oproti roku 2019 o 15 procent ve srovnání s růstem o 5,4 procenta na celostátní úrovni.

Turisté ze zahraničí tam navíc utráceli v dubnu asi 336 eur za den (7 930 korun), což je dvojnásobek celostátního průměru. Rostou tam však i ceny luxusních hotelových pokojů, i když za konkurencí zatím zaostávají. Ceny tam stouply přibližně ze 400 eur za noc před pandemií na 1200 eur za noc nyní. Jejich obsazenost však zůstává podle řady hotelových manažerů stabilní. Ceny však budou podle nich v následujících letech nadále růst.

Zdroje: