Monarchie vydělala 500 milionů na cestovním ruchu , láká i Čechy
25. 9. 2010 – 6:18 | Cestování | red |Diskuze:
Monarchie přináší Británii díky zahraničním turistům přes 500 milionů liber (14,8 miliardy korun) za rok. Vyplývá to z průzkumu, který si nechala udělat organizace VisitBritain a který ukazuje, že monarchie fascinuje zvláště české turisty.
Nejnavštěvovanější památkou spojenou s monarchií je londýnský Tower, který loni navštívilo 2,4 milionu zájemců. V první desítce jsou i královnin zámek ve Windsoru skoro s milionem návštěvníků a Buckinghamský palác, který je otevřen sice jen osm týdnů v roce, ale i tak jej loni navštívilo přes 400.000 lidí.
Místa spojená s monarchií přitahují turisty
VisitBritain, která propaguje turistiku do Británie, si také nechala udělat průzkum mezi 25.000 potenciálními návštěvníky z 30 zemí. Na otázku, zda v Británii navštíví místo spojené s monarchií, odpovědělo v České republice kladně 75 procent respondentů. Větší procento bylo jen v Rusku, Brazílii a Malajsii. Monarchie naopak ponechává v klidu Iry (35 procent), Nizozemce (33) a Švédy (32 procent).
Test pohlednic
Češi si také nejvíce spojují Británii právě s monarchií. Účastníci průzkumu si měli vybrat z 15 pohlednic, které podle nich nejvíce symbolizují Británii. Nejčastěji (24 procent) si vybrali obrázek dvouposchoďového autobusu, zatímco na třetím s 11 procenty byla pohlednice s královnou Alžbětou II.
Češi si nejčastěji jako symbol Británie vybírali Alžbětu
Nejčastěji si královnu vybrali Češi (ve 23 procentech případů) před Rusy (22 procent). Symbolem Británie byla královna naopak jen pro pro čtyři procenta Norů a Argentinců a tři procenta Španělů.