Turistická návštěvnost Prahy rapidně klesá

- Cestování autor: red

Jednou z novinek na podporu cestovního ruchu v Praze i v celé České republice je nový informační portál PRAGUE EVENTS CALENDAR. Oficiálně byl spuštěn 25. března ráno a má sloužit k lepší orientaci v akcích konaných v Praze. Hlavně se však má stát důležitým nástrojem pro rozhodování potenciálních klientů – vybrat si Prahu jako kvalitní destinaci a dát jí přednost před jinými městy. Prague Events Calendar má Prahu podpořit a otevřít všem potenciálním klientům.

„Prague Events Calendar se zásadně liší od webů podobného zaměření. Designově a vizuálně je propracovaný, přehledný a sexy a především prezentuje Prahu jako moderní a otevřené město. Nejsou tam žádné upoutávky ani reklamy na ubytování, jde pouze o informace týkající se eventů a zajímavých akcí,“ uvedl Jiří Gajdošík, generální ředitel hotelu Le Palais Prague. „Žádnou erotiku, eskortní služby ani pochybné akce na těchto stránkách klienti nenajdou. Do podpory portálu se zatím zapojilo přibližně 45 subjektů – hotelů, které budou stránky podporovat na svých webech, v tiskových materiálech a e-mailech. A co je nejdůležitější: hoteliéři bez ohledu na svůj vlastní produkt táhnou za jeden provaz.“ Praha bývala v minulosti velmi významnou turistickou destinace. V roce 2008 však zaznamenala propad na REVPAR (Revenue per available room) ve výši 24,8 procenta v porovnání s rokem 2007. Začátek roku 2009 tento trend potvrzuje a propad se nadále prohlubuje až na 35 procent. Nejdůležitější trhy pro Prahu, a to i pro pětihvězdičkové hotely, jsou vlivem finanční krize v šoku. Klienti z USA jsou cenově mnohem citlivější, a ceny tak musely jít výrazně dolů. Španělsko bylo s podílem 8,66 procenta nejsilnějším trhem pro Prahu, v roce 2008 jeho podíl nedosáhl ani šesti procent. Britské zastoupení se v Praze od roku 2006 neustále snižuje a krize propad ještě prohloubila. „Nárůst kapacity pražských hotelů se podle Českého statistického úřadu zvýšil od roku 2000 o více než 7,9 procenta. Nárůst příjezdů se podle údajů CzechTourism zvýšil v roce 2008 o čtyři procenta, a to hlavně v sektoru tříhvězdičkových hotelů. Kapacita zůstává nevyužita, finanční krize stav jen prohlubuje a mezi jednotlivými hotely se bojuje hlavně cenou,“ řekl Gajdošík. „To vše vede pražské hoteliéry k tomu, že se snaží nikoli pouze situaci přihlížet, ale také s ní aktivně bojovat. Jednou z novinek na podporu cestovního ruchu a pro lepší přehlednost a orientaci v akcích konaných v Praze je právě portál Prague Events Calendar.“ Portál PRAGUE EVENTS CALENDAR www.pragueeventscalendar.cz má ryze informativní charakter. Jeho hlavním úkolem je zviditelnit Prahu, propagovat akce, které jsou v Praze pořádány, a nalákat klienty, aby si za cílovou destinaci vybrali českou metropoli. Je to portál, jenž má ovlivnit klienta v průběhu jeho rozhodovacího procesu, pro kterou z destinací se rozhodne. Přehled nejzajímavějších akcí v Praze v oblasti kultury, sportu, zábavy a hudby byl spuštěn 25. března 2009. Cílem projektu je shromáždit všechny informace o zajímavostech a dění v Praze i mimo ni na jednom místě v moderním a přehledném designu a usnadnit potenciálním klientům rozhodování, kterou destinaci zvolit – představit nástroj, který jim umožní rozhodnout se pro Prahu. „Klienti v Praze zohledňují ceny více než klienti navštěvující regiony, a cena se tak stává hlavním nástrojem konkurenčního boje. V sektoru pětihvězdičkových hotelů v nízké sezoně začínáme na 69 eurech pro prodej veřejnosti, což neodpovídá cenám v pětihvězdičkových hotelích. Město pro zviditelnění Prahy coby lukrativní a zajímavé destinace v rámci marketingové podpory nedělá tolik, kolik by bylo potřeba. Momentálně jsou finančně více podporovány regiony, město Praha nikoli,“ poznamenal Jiří Gajdošík, generální ředitel hotelu Le Palais Prague. Generálním partnerem projektu Prague Events Calendar se stal CzechTourism za významné podpory Asociace hotelů a restaurací ČR spolu s dalšími exkluzivními partnery. Projekt bude podporován nejen ze strany hotelů a restaurací, které budou webový portál propagovat v tiskových materiálech, na vlastních webech a v e-mailech, ale i ze strany organizace CzechTourism. Webové stránky budou představovány ve všech jejích zastoupeních v zahraničí.