Zájezdy plyšových zvířat

- Cestování autor: red

Česká cestovní kancelář Toy traveling chce jako jako první na světě nabízet zcela unikátní zájezdy šité na míru plyšovým zvířatům.

První destinací, kam mohou majitelé své chlupaté miláčky vyslat a nechat si zasílat fotografie jejich cestovních aktivit, se stane Praha. Následovat ji brzy mají i další evropská města, informoval  spolumajitel firmy Tomio Okamura.

"Skutečně nejde o žádný vtip, ale o reálnou cestovní kancelář," ujistil Okamura, známý působením ve funkci mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Serióznost podnikatelského záměru dokazuje i jméno jedné ze čtveřice zakladatelů firmy, jíž je bývalá ministryně informatiky Dana Bérová.

Inspirace k nápadu založit neobvyklou cestovkní kancelář prý pochází z francouzského filmu Amélie z Montmartru. V něm hlavní hrdinka vyšle sádrového trpaslíka na cestu kolem světa a jeho cestovatelské "zážitky " pak dokládají fotografie pořízené před známými památkami.

Kancelář se podle Okamury zaměří na vlastníky plyšových zvířat, jejichž "populace" po celém světě dosahuje počtu 1,2 miliardy. "Majitelé chtějí, aby se jejich plyšáci měli dobře a chtějí jim umožnit i příjemné zážitky z cestování," dodal.

Princip fungování cestovní kanceláře je jednoduchý. Zájemce si na webových stránkách sendyourdarling.com objedná vybraný zájezd, zaplatí a pošle svého plyšáka do Prahy či do jiného města. Zde cestovní kancelář hračku nafotí před nejvýznamnějšími pamětihodnostmi nebo například při obědě v restauraci. Fotografie jsou poté spolu s plyšákem zaslány zpět zahraničnímu majiteli. Ten se pak může pochlubit svým kamarádům, kde všude plyšák byl a jaké měl hezké zážitky. Obrázky z cest může případně umístit i na svojí stránku na Facebooku.

V přihlášce k zájezdu by neměla chybět ani informace, zda plyšák patří nebo nepatří mezi abstinenty nebo vegetariány. "Majitele by se mohlo dotknout, že plyšákům dáváme pít alkohol nebo jíst maso či jiné nevhodné potraviny," vysvětlil Okamura.

Netradiční cestovní kancelář se chce zaměřit především na klientelu z nejbohatších zemí světa, jako jsou Spojené státy, Japonsko, Velká Británie, Německo nebo Francie, jejichž obyvatelé mají dostatek peněz a jsou prý nejvíce ochotní investovat do svých plyšových miláčků.

Základní zájezd stojí 90 eur (asi 2350 korun). K dispozici jsou však i další druhy zájezdů, takže plyšák si může za 150 eur (asi 3900 Kč) užít například i masáže nebo aromaterapii. Součástí nabídky je také denní e-mailová komunikace s majitelem, který se tak dozví, jaké zážitky plyšáka v tento den potkaly.

Připravují se prý i další příplatkové položky pro ty nejstarostlivější vlastníky. Patřit mezi ně má mimo jiné speciální krabice s postýlkou, peřinkou a polštářkem, takže plyšák může letět domů v maximálním pohodlí.

V seznamu nabízených cílů cest Prahu doplní i nabídka několika dalších evropských měst. Plyšáci tak mohou brzy poznat krásy Budapešti, Berlína, Mnichova nebo Bratislavy.

Start podniku předcházely průzkumy na internetových sociálních sítích v zahraničí. "Na japonském trhu je například poptávka po tom, aby se plyšák mohl jít podívat na zápas ve fotbale nebo v hokeji," uvedl Okamura. V plánech je proto nabídnout plyšákům návštěvu fotbalového stadionu Bayernu Mnichov. Zájem mezi Japonci je i o možnost focení se známými osobnostmi.

Tagy: zájezd

Zdroje: ČTK